Tijdens de vakantieperiode is ons kantoor gesloten van 21 juli tot 10 augustus
Een moment om bij stil te staan; Riny Jalhay 20 jaar actief
Wat de exacte datum was weet Riny niet meer, wel dat het juni 2005 was toen zij voor de
eerste keer voet over de drempel zette bij Woonvallei.
Dit deed zij nadat zij een oproep had gelezen waarin nieuwe bestuursleden werden gezocht
voor de huurdersvereniging.
Na een korte inwerkperiode ging zij aan de slag als secretaris, een functie die toen volgens
Riny nog niet veel voorstelde omdat de rol van de huurdersvereniging toen veel kleiner was.
6 jaar later, in april 2011 werd zij voorzitter, een functie die zij tot de dag van vandaag
vervult.
In de loop van de jaren is het werk voor de huurdersvereniging alleen maar toegenomen,
toch blijft Riny zich vol overgave inzetten in het belang van de huurders van Maasvallei.
Zowel Maasvallei als Woonvallei wilde die 20 jaar inzet niet ongemerkt voorbij laten gaan.
Normaal is het moeilijk om iets voor Riny geheim te houden en haar te verrassen, maar deze
keer is dat gelukt.
Het vergde wel flink wat acteerwerk van de mensen om haar heen maar haar verbaasde blik
en het sprakeloos zijn maakte duidelijk dat zij volkomen verrast was.
Een heerlijke lunch aangeboden door Maasvallei en een lekkere high tea samen met de
andere bestuursleden gaven een feestelijk tintje aan deze bijzondere mijlpaal.
Het verslag van de ledenvergadering 2025 kunt u vinden bij de documenten
Woonvallei zoekt administratieve ondersteuning
Huurdersvereniging Woonvallei behartigt de belangen van de huurders van woningcorporatie Maasvallei.
Daarnaast worden onderhandelingen gevoerd met de gemeentes Maastricht, Eijsden-Margraten en Gulpen-Wittem over de Prestatieafspraken.
Al dit werk dat door de bestuursleden wordt verricht, behoeft administratieve ondersteuning.
Na het afscheid van Jopie Franssen, die als vrijwilliger onze administratie heeft verzorgd, zijn wij dringend op zoek naar een vervanger.
De werkzaamheden bestaan uit het voorbereiden, notuleren en uitwerken van onze vergaderingen, het bijhouden van het Ledenbestand, het verzorgen van de te voeren correspondentie en overige administratieve werkzaamheden.
Kennis van het werken met computerprogramma’s is noodzakelijk.
Deze werkzaamheden vragen een inzet van ca. 8-12 uur per week.
Kandidaten hebben recht op een vrijwilligersvergoeding.