Op de volgende dagen is ons kantoor gesloten:
Paasmaandag 21 april
Bevrijdingsdag maandag 5 mei
Tijdelijk Noodfonds Energie weer geopend
In februari heeft het kabinet besloten om het Noodfonds Energie weer te openen.
Net als in het verleden helpt dit fonds mensen met een laag inkomen en hoge energiekosten.
In tegenstelling tot voorgaande jaren kunnen nu mensen met een blokaansluiting een aanvraag doen.
Wie kan een aanvraag doen?
Eenpersoonshuishoudens met een bruto-inkomen per maand dat lager is dan
€ 3.400, -
Meerpersoonshuishoudens met een bruto-inkomen per maand dat lager is dan
€ 4.740, -
Deze bedragen komen neer op een inkomen van maximaal 200% van het sociaal minimum.
De energiekosten zijn hoger dan 8% van het bruto-inkomen per maand (tot 130% van het sociaal minimum) of 10% van het bruto-inkomen per maand (130- tot 200% van het sociaal minimum)
Wat u vooraf moet regelen
U moet beschikken over een werkend e-mailadres en telefoonnummer
Het DIGID-account voor alle volwassenen in het huishouden
Het klant- of registratienummer bij uw energieleverancier als u een eigen energieaansluiting hebt.
Foto’s of downloads van uw laatste energierekening, servicekostenafrekening of gespecificeerd servicekostenvoorschot (als u blokaansluiting hebt).
Zorg dat u op tijd bent met uw aanvraag, het Tijdelijk Noodfonds Energie opent in de derde week van april.
Slechts 100.000 huishoudens krijgen steun, dus stuur uw aanvraag zo snel mogelijk in.
Woonvallei zoekt adm inistratieve ondersteuning
Huurdersvereniging Woonvallei behartigt de belangen van de huurders van woningcorporatie Maasvallei.
Daarnaast worden onderhandelingen gevoerd met de gemeentes Maastricht, Eijsden-Margraten en Gulpen-Wittem over de Prestatieafspraken.
Al dit werk dat door de bestuursleden wordt verricht, behoeft administratieve ondersteuning.
Na het afscheid van Jopie Franssen, die als vrijwilliger onze administratie heeft verzorgd, zijn wij dringend op zoek naar een vervanger.
De werkzaamheden bestaan uit het voorbereiden, notuleren en uitwerken van onze vergaderingen, het bijhouden van het Ledenbestand, het verzorgen van de te voeren correspondentie en overige administratieve werkzaamheden.
Kennis van het werken met computerprogramma’s is noodzakelijk.
Deze werkzaamheden vragen een inzet van ca. 8-12 uur per week.
Kandidaten hebben recht op een vrijwilligersvergoeding.